söndag, mars 07, 2010

Jag har firat i 2 dar

Idag fyller jag år, och jag delar födelsedag med en av mina favoritskådisar Daniel J Travanti som fyller 70 år idag .
Jag tycker det är jättekul att han fyller år på samma dag.


Den här bilden har jag lånat från nätet, jag har tyvärr ingen signerad bild på honom, jag har en autograf på ett papper som Claes köpt åt mig på Ebay,men jag ska ta och skriva ett brev till honom snart, efter att ha beundrat honom i snart 30 år är det hög tid.


Min tårta, det är den som är Bröllopstårta från Frödinge,med Kronprinsessan och hennes Daniel på omslaget. Den var god,men inget speciellt mot vanliga tårtor från dem.

I går var min far och hans sambo på besök, vi åt oxfilé, tagliatelle och bearnaise.
Och räkröra som Claes gjorde själv.

Mitt vackra barn, han är snart lika långhårig som jag tror jag,hihi.


Idag kom min mor och hennes man, vi fikade bara, hon kan tyvärr inte stanna så länge pga sin hemska allergi mot katten, det är bäst att bjuda henne på mat på sommaren när man kan ha fönstret öppet.



De här söta tavlorna fick jag av min mors faster Elvina, hon skickade också 2 stora block med kraftigt papper att ha för att stämpla på när jag gör kort.

Nu var det menat jag skulle ha en bild på de grattiskort jag har fått,men jag glömde fota dem, och nu börjar jag jobbet om 5 timmar, så det får bli imorgon.
Jag har fått pengar och lakan i present, snygga lakan med hjärtan på.
Presenten från Claes har inte kommit än,men jag vet vad jag får,hihi.
Elis har inte hunnit köpa presenten än,men det blir till veckan.

Så har jag blivit grattad på pysselforum,och på Facebook och via mail, även i kyrkan var det många som grattade mig.
Min kusinsyster skickade ett mail med söta figurer och en klämkäck melodi, det var Happy birthday i salsastil ungefär, presenterna av henne får jag senare eftersom hon bor långt borta .
Den stora överraskningen var när min kompis Sara i skåne ringde upp mig, det var en kul överraskning, vi har blivit bekanta på nätet och aldrig träffats, så det var väldigt roligt att få höra hennes röst.

3 kommentarer:

shamz sa...

GRATTIS GRATTIS !! :D

sv: haha ja många blev förvirrade, men tack så mycket, hoppas du mår toppen :)

kram

Anonym sa...

grattis pa födelsedagen! jag saknar svenska tartor.. gud vad gott.. turkiska är inte alls lika goda. Angaende inlägget Caught on camera sa skojade jag ju bara, jag trode det var en självklarhet? :P haha, vi tog bilden själva i fönstret till affären eftersom dom hade en tv där med övervakningskamera bilden :P

Sofie sa...

Grattis i efterskott! Kikar in till dig ibland och läser några rader (tråkigt med ditt läkarbesök idag som jag läste om på pyssel.net)

Sofie