fredag, mars 26, 2010

Lästa böcker

Det var ett tag sen jag skrev några bokrecentioner, så här kommer ett gäng.

DH Lawrence - Lady Chatterleys älskare .
En klassiker man bör känna till, jag tyckte den var rätt bra,men för mycket sexscener, fast titeln borde väl ha varnat mig, hmm.
Boken hade kunnat kapas ner till hälften ,kändes rätt trälig till och från.
En kvinna med en handikappad man tar sig en älskare,och vandrar mycket i skogen.
2 poäng av 5

Cecilia Hagen - Mina resor med Diana.
Den handlar inte om att hon har rest med prinsessan Diana, hon har aldrig träffat henne, men det handlar om Dianas uppväxt och liv,med paralleller till Cecilias uppväxt och liv, en uppriktig och lite sorglig och fin bok, 4 poäng.

Stephen King - Den gröna milen
En man med helande krafter missförstås att vara en mördare,så han fänglas och döms till döden ,fast han är snäll och hjälpsam.
En vacker och mycket sorglig bok.
Extra plus för den rara och kloka musen han har som husdjur.
5 poäng.

Virginia Andrews - Röd som Rubinen
Rubys mormor dör, hon får veta att hennes pappa är en rik man som bor i stan och att hon har en halvsyster som är en riktig bitch.
Spännande bok, 5 poäng

Virginia Andrews - Trolsk som pärlan
Ruby och hennes syster hamnar på internat,deras pappa dör, systern är fortfarande en bitch.
4 poäng

Virginia Andrews - Allt som glittrar
Ruby får barn men gifter sig med en annan man utan kärlek pga hennes syster som lurat både henne och den hon älskar. Systern dör och Ruby låtsas vara henne, nu börjar historien kännas väldigt krystad, skriven bara för att sälja en bok till.
2 poäng.

1 kommentar:

Moa - En magisk purt... sa...

Vad härligt att du läser så mycket! Jag har kommit av mig lite men hoppas att sommaren ska bli en lässommar!

Tror inte jag tackat dig för tidningsbilderna än men oj, vad fina de var! Tack så himla mycket!

Du verkar verkligen ha ett stort hjärta du! Du är alltid så fin! Stor vårkram till dig!