lördag, mars 20, 2010

Konferens i kyrkan

I helgen är det konferens i kyrkan, det är folk från Luleå i norr till Sundsvall i söder, och så några ledare från Sthlm.
Mötet ikväll var väldigt fint, det var tal bland annat om hur viktigt det är att familjen har hemafton varje vecka, det är när man sitter tillsammans och pratar, kanske spelar spel, har ett kyrkligt budskap, kanske fikar nåt gott osv.
Det som de flesta ickekyrkisar antagligen kallar fredagsmys, fast vi har det oftast på måndag. Min gosse sover oftast hos mormor natten till lördag dessutom.


Håkan Palm och Kjell-Åke Larsson hade tal, jag gillar verkligen att lyssna på dem, Håkan har både roliga och tänkvärda tal, och Kjell-Åket pratar ofta om hur man ska hinna med det viktigaste utan att stressa för mycket.


Johann Wondra kom från Österrike för att tala till oss, han pratade bland annat om hur kyrkan tillvuxit i östeuropa sen järnridån föll.
Han var väldig rar, vi pratade ett tag efter mötet,men jag var för blyg att prata tyska, en sak är att repetera efter en lärare på mp3 kurs,en annan sak att börja prata med nån efter bara några månaders studier, så vi pratade engelska.

Jag tycker att jag faktiskt blev bra på den här bilden, annars brukar jag vara missnöjd med de flesta bilder på mig själv.

Inga kommentarer: