söndag, mars 14, 2010

Robert Broberg

Idag har jag tagit det ganska lugnt och sovit länge efter jobbet.
Sen på kvällen åkte vi upp till stan för att träffa Robert Broberg.
Vi såg inte hans show tyvärr, det är inte i min prisklass att betala 700 kr för 2 biljetter, nu när det blev så dyrt att laga bilen,men det var väldigt trevligt att få träffa honom efteråt ändå.



När jag var barn så spelade jag hans singel hela tiden, Taxifiket och Maria Therese, det är underbara låtar.



När publiken gick ut så gick vi in, alla hade väldigt bråttom och mumlade om att de skulle hem och se melodifestivalen.
Han var inte kvar när vi kom in,en en av scenarbetarna hämtade honom från logen.
Det är ju typiskt mig att blunda på bild.


Han skrev autografer åt oss i blocken, på foton, affischer och på ett skivomslag.
Jag frågade honom om inte Taxifiket finns på cd, jag förklarade att det är min favoritlåt med honom, han sa att den finns på en skiva som heter 7 bitar.
Så undrade han om jag minns hur den börjar, jodå, det är en låt jag kan utantill,så jag sa första raderna, då började han sjunga första versen för bara mig och Claes !
Det var hur häftigt som helst, om nån skulle ha sagt åt mig när jag var liten att jag faktiskt skulle få träffa killen på skivan,och att han skulle sjunga för bara mig,då skulle jag aldrig ha trott det, men efter ca 30 år så hände det, och så fick jag en kram av honom.


När Claes skulle ta en bild på bara honom så spexade han och ställde sig i boxarposition.

Sen for vi till Ica och köpte lite mat,men nog märktes det att det var Melodifestivalen, bara 5 bilar och en skum skåpbil som stod på tomgång, var där förutom vi, det var väldigt lätt att röra sig inne i affären.
Vi hade satt på inspelning,så det vi missade av tävlingen får vi se imorgon, vi hann se röstningen hemma ändå,och alla låtarna har man ju redan hört.

Inga kommentarer: