onsdag, juli 14, 2010

Dockor och en groda

Igår hämtade jag hem min Opel från verkstan,nu är hon ombesiktad och klar, så nu är det bara att köra.
Fast folk som ser mig tänker väl bara att jag har en gammal bil, de vet inte att vi har två nyare bilar, men det här är den jag gillar bäst, och som jag känner mig stolt att köra. En 30 årig bil som varit en familjemedlem i 29 år, och som har haft semester i garaget i 8 år nu, men nu är back on the road again, tjohej.
Det finn ingen anledning direkt varför jag inte kört henne, jag har ju Samara, och det verkar besvärligt att ställa av en bil på vintern, ställa av på sommaren osv, men nu ska jag glida i nåt snyggt på somrarna i fortsättningen.
Jag ställer inte av samara för det, jag ska ha henne till jobbet .
( Huuu 2,5 veckor har redan gått av semestern )



På väg hem från verkstan igår ,så tittade jag in på en loppis.
Och hittade en tjock bok om Kina för 1 kr, en bok om Norges drottning Sonja för 10 kr, och en signerad bok av Anna-Greta Leijon för 20 kr.


Riktigt snygg autograf.
Två dockor fick också följa med hem, en som ser så gammaldags och rar ut, 25 kr,och en halvnaken stackare med en underbart cool jacka ,för 15 kr.
Texten på hennes jacka är :Tokyo, London, Moscow, Hong Kong, osv.

Jag som senast häromdan tänkte att jag har saker så jag kan dränka mig, och så går jag och köper dockor, suuuuuck !
Men jag var duktig i Sthlm jag motstod att köpa en tallrik med kronprinsessan osv, saker för 250 kr som jag väldigt gärna ville ha, och när vi hälsade på min kusin Frida så fanns det en stor prydnadssnigel på ica, jag tog till och med ned den från hyllan, men så insåg jag att den ska ju också stå nånstans, och 129 kr kan man sätta in på bilkontot. Så snigeln fick stå kvar, jag fortsätter spara till en ny bil :)


På tal om sniglar så kom katten in med den här stackars grodan i går.
Den var väldigt stillsam och rädd,men när jag släppte ut den på gräsmattan så hoppade den iväg.

Inga kommentarer: