torsdag, juli 08, 2010

Nyklippt gosse shoppade i Sthlm


Så här blev Elis efter klippningen, jag tycker nästan det blev lite för kort,men rätt gulligt ändå.
Vi var på ett möte i Templet ,sen åkte vi in till Stockholm med min kompis och hennes son. Men pendeltåget var inställt,så vi fick åka till Jordbro med buss, men när vi gick av bussen så ropade chauffören tillbaks alla passagerarna, nya direktiv.
Så vi fick åka till Haninge, och sen ta pendeltåget.
Väl inne i stan köpte jag några vykort med kungafamiljen,sen såg vi nåt intressant.


World Trade Center, jag trodde det bara hade funnits i New York.


Vi åt tacotallrik till lunch,den räckte åt oss båda.
Våra vänner åt pizza ,det var så praktiskt i Kungshallen, flera restauranger med gemensam matplats.


Sergela torg.
Vi köpte kläder också, byxor, tjocktröja,t-shirt, och bälte till pojken, t-shirt med Michael Jackson till mig.


Vi träffade Björn Hellberg, han satt och signerade böcker, det var trevligt.
Jag fick en autograf också såklart.


Sen åt vi glass,och så såg vi världens sötaste staty, en hemlös räv som sitter och tigger med sin unge.


Vi gick till slottet och hade fin utsikt över riksdan.
Sen gick vi i Gamla stan och jag köpte en japansk modetidning.
Sen tog vi tunnelbana och sen pendeltåget tillbaks.
Efter att vi skilts från våra vänner har vi suttit här i matsalen på gästhemmet och umgåtts med kyrkvänner.
Skönt med semester :)

1 kommentar:

Charlotte sa...

Räven den heter visst Michaela von Rosenbad om jag minns rätt. Visst var det varmt? Kom på att jag glömde ta dig med till Panduro. Jag som skulle dit och det for helt ur minnet. Nästa år får det bli av! Har ni varit på Tom Tits i Södertälje? Kanske skulle vara något för hela er grupp att göra utflykt till. Spännande ställe med mycket att göra.