måndag, juli 26, 2010

Hemma utan rörmokare

Vi kom hem igår,och jag har massor att blogga om för lång tid framöver, på en vecka upplevde vi mer än vad vi annars upplever på ett halvår ungefär.
Nu är vardagen här, vi har handlat på Ica, och rensat ut många väskor med pant från källaren,det var för 134 kr !!!
Nu ska vi aldrig mer låta det bli så där mycket igen.
Vi köpte oss en ny wok, det är ju så gott att woka, och vi blev extra inspirerade av den goda mat vi åt i Ggb.
Jag har lyckats motstå att köpa en hel del saker under resan,och även idag,så det blir några hundra till nybilskassan.


De här väskorna däremot kunde vi inte motstå, en väska med ryska gummor, köpt i Strömstad för 30 kr,och 2 st väskor som endast går att köpa på Ica Maxi i Torslanda,
det är roligare än de vanliga handlarväskorna från ica,och våra vanliga håller dessutom på att vara utnötta.

Sonen var förvånad när vi kom hem igår,att vi inte hade hela bilen full som förra gången vi var till Göteborg för 2 år sen.

Hur som helst så är det här min sista semestervecka, så vi vill hinna fixa en del grejer, men det får inte bra.
Bilverkstan har stängt hela den här veckan.
Rörmokaren de vill inte komma alls. Jag blir riktigt sur.
Vi har 3 kranar som behöver bytas ut,och vi har redan köpt nya,så jag ringde Holmsunds rörservice.
jag ringde och framförde mitt ärende : jag skulle behöva en rörmokare.
Kvinnan som svarade sa med förvånad och orolig röst : en rörmokare ?? varför dååå, vad är det som har hänt ??

ja hur konstigt är det att man behöver en rörmokare, folk ringer väl dit varje dag misstänker jag. När jag sa att vi ville få 3 kranar inmonterade och att vi redan hade köpt dem så svarade hon snabbt : Vi monterar inte in ikea kranar !
Jag sa att våra är från ÖB,då blev hon ännu mer chockad.
FRÅN ÖB ??? säljer de kranar ? ÖB ? säljer DE kranar ?
höll hon på flera gånger.
Men sen la hon till att då var de inte intresserade av att komma till oss.
" Vi monterar bara in kranar från Svedbergs eller Mora, inget annat !
Jamen det är ju 7 års garanti på de här och jag har kvittot med garantin.
" Det spelar ingen roll, vi monterar bara in Sverbergs eller Mora, inget annat, annars få vi stå för det när det blir vattenskada, så du får ringa nån annan "

Nu kan jag lägga till att det är alltså enda rörmokarfirman på orten, så då måste vi skaffa en inifrån stan då, jamen morr och väs, så oförskämt.
Jag ska aldrig mer anlita dem, eller rättare sagt : försöka anlita dem.

1 kommentar:

Sofie sa...

Tyvärr är det nog så med fler rörmokare - att de ej monterar in såna kranar som inte tillhör de större företagen, vi var med om samma sak för flera år sen. Och då tom med en fd rörmokare som inte ville sätta in de kranar vi köpt.

Sofie