tisdag, juli 06, 2010

skadad hand i Handen



Här är en bild på sonen på Burger King i Örnsköldsvik igår.

Då åt han en Angry whooper, och livet var bra.


Men han fick ett finger ur led idag, gjorde typ ingenting,satt på en kudde på golvet,och sen rullade han ner på golvet och landade på handen och vrålade till.
Jag har varit på 2 möten in templet idag, han var på ett, jag skulle just gå in på ett tredje möte när jag fick beked att de ringt från gästhemmet att pojken var skada,så jag kutade ner hit (samma gård, bara nerför en backe ) och fingret såg inte bra ut, typ fel vinkel .
Vi gick till vårdcentralen,fick komma in på en gång,de sa att vi fick remiss för akutröntgen i Handen ( ja röntga handen i Handen,muhaha ) och att vi skulle skynda oss för det skulle stänga kl 16. och klockan var 15.40 då.
jag sa att vi hinner inte,men de sa att vi måste hinna.
Så vi fick springa tillbaks till Templet, gasa iväg, det är väl 5-6 km kanske, gps:en var galen, sa hela tiden " gör en u-sväng nu ", jamen jag har aldrig varit i Handen , bara på genomresa igår,och på ungdomskonferens för typ 20 år sen.
Men gps:en kan ta sig, jag körde som jag ville,och tadaaaa vi kom fram, betalade för parkering, hittade inte ingången,massa dörrar men ingen huvudentre !?
nä runt hörnet var det, kom dit men nej dåååå, de hade stängt för 12 minuter sen .
Jamen vi har akutremiss ju.
- Men vi har stängt, kom tillbaks i morgon.
Men akutremiss ju ? hur kan ni stänga, vi skulle ju komma, doktorn sa att vi skulle skynda oss.
- Nej, ni kunde inte hinna från Västerhaninge,det borde de förstått, ni får komma tilbaks imorgon bitti.




Hur kan ett sjukhus ha stängt på röntgen ? i Umeå har de öppet dygnet runt om det är akut ju, så vi fick köra tilbaks, dokton o sköterskan var förvånade att vi inte hade hunnit.




Ja på vägen körde vi förbi Coca cola, och fotogalen som jag är så fick pojken fota med sin friska hand när vi passerade.



Så här blev det, han ska ha bandage en vecka.
Men vi får se vad de säger imorgon bitti.


Templet by night.
Jag var till konsum med en kompis ikväll, det småregnade men det var bara skönt i den tryckande värmen.
Jag köpte en cool skål i plast med döskallemotiv till sjuklingen.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Det ska bara ta ca 7-8 min från VH upp till Handen... din gps måste ha visat dig runt halva Haninge... suck förstår dig när du kom fram. Jo, det är ALLTID stängt när man behöver dem... man blir van vid det tillslut. Sedan tycker jag de på vårdcentralen borde ringt och förvarnat att ni skulle komma, talat om att ingången ligger om hörnet.
Vad varmt det är idag! Jag sitter och lyssnar på körfiler... nä inte sådana man kör med bil ;-)
Tror jag måste häva i mig mer kaffe för att vakna... även om jag känner mig riktigt duktig som städat undan en hel del redan...