onsdag, juli 14, 2010

En utflykt med bilen

Idag var jag in till stan och träffade min kompis Birgitta, vi har blivit bekanta på nätet,men aldrig träffats, fast vi känt varann några år.
Vi kände igen varann från foton direkt, och så satte vi igång att prata ,hihi.
Vi köpte glass, jag åt hallon-lakrits och pecannöt, sen ville vi ha nåt drickbart, och vå valde Loka smultron båda två.
Sen gick vi till klädaffären Kii där jag köpte Underbara Claras tidning ! tjohej, ser fram emot att läsa den när jag lägger mig om en stund.
Vi tittade på kläder på Indiska, men köpte inget,fast det komiska var att vi höll fram en snygg klänning samtidigt,och sa typ kolla så fin, och vi höll i likadana klänningar ! haha.
Efter 2,5 timme med henne så åkte jag ut till Returcentrum i Vännäsby, dels för att bilen skulle få sträcka på benen ( däcken ) efter sin långa vila, och sen var det kul att kolla vad som fanns där också.
Det var en stor byggnad, jag hade kunnat gått där länge men behärskade mig till ungefär en halvtimme.
Jag köpte en bok med Torsten Ehrenmark, från 1968, och en Lp skiva med Drutten och Gena, 5 kr st kostade dem.
Det var en trevlig dag, och bilen var så pigg och ivrig att dra ut på landsvägen.

1 kommentar:

moa murderess - scene core blogg sa...

sv: haha dags att ändra de då? de e ju kul med förändringar! :D