onsdag, oktober 13, 2010

101/ 1001 utmaning

Min kompis Lisa har börjat på en kul grej, man utmanar sig själv att klara av 101 projekt på 1001 dagar.
Jag hänger på, och började redan i går, men jag har inte renskrivit det i datorn förrän nu.
Vissa saker går snabbt att göra, andra tar flera månader att göra.
Men jag har bara 99 punkter !! Hoppas att nån kan ge mig nåt litet tips på vad jag ska hitta på som de sista två .
start är alltså 11 oktober 2010 och slutdatumet är 9 juli 2013

Läsa och skriva

1. Skriva klart Rhodosboken håller på
2. Skriva klart Rysslandsboken
3. Skriva Lanzaroteboken
4. Skriva Göteborgsboken 2005
5. Skriva Göteborgsboken 2008
6. Skriva Göteborgsboken 2010
7. Skriva klassresa boken
8. Skriva en bok om ekonomi
9. Göra lista över alla autografer vi har håller på
10. Läsa en bok på tyska  klart
11. Läsa en bok på rysk klart
12. Studera färdigt mandarinkursen klart
13. Studera spanska påbörjat
14. Läsa alla olästa böcker i huset
15. Läsa alla olästa tidningar i huset
16. skriva en dikt klar
17. fota ärvda saker och göra en lista vem de kommer ifrån

Renovering

18. Rensa klädkammaren i källaren
19. Tapetsera i hallen klar
20. renovera Elis rum klar

21. tapetsera köket
22. måla skåpluckor i köket
23. måla i köksskåp
24. måla garaget
25. måla dörrarna i källaren
26. måla i förråden i källaren
27. tapetsera i källaren
28. tapetsera uppe i hallen
29. ny matta i trappen

pyssel

30. Scrappa Tallinresan färdigt klart
31. brodera klart cafetavlan
32. brodera klart duken
33. brodera klart katt-tavla
34. sy minst 3 plagg
35. måla om ett bord
36. måla om minst 5 ramar
37. piffa upp minst 10 klädhängare
38. rensa ut och sälja pysselsaker jag inte behöver
39. göra minst 100 kort klart
40. göra minst 50 scrapsidor
41. göra minst 25 atc kort klart

Resa

42. Tallinn ( 2006 var förra gången) klart
43. Vilhelmina (2006 var förra gången )
44. Norrbyskär ( 1984 var förra gången ) klart

rensa och städa

45. garderob i övre hallen klar
46. en till garderob i övre hallen klar
47. klädkammare i sovrum klar
48. garderob i nedre hallen klar
49. sortera dvdfilmer
50. rensa bland recept-urklipp klar
51. sortera sedelsamlingen
52. sortera myntsamlingen
53. flytta undan scrapsakerna i vardagsrummet klar
54. förråd i källaren 1 klart
55. förråd 2 klart
56. förråd 3 klart
57. frysens rum klart
58. torkrummet klart
59. tvättstugan klart
60. gästrummet klart
61. pannrummet
62. rensa i garaget klart
63. uteförrådet
64. överskåpen i hallen klart
65. sovrummet klar
66. farstun klart
67. hitta en plats för mina kjolar som blev hemlös när Elis tog bort sina garderober,de ligger i matsalen nu.klart ( löste det genom att rensa bort både byxor och kjolar som var för stora, så de kunde rymmas i samma skåp.
68. väskskåpet klart
69. städa kontor klart
70. hitta en bra förvaring för viktiga papper klart
71. sortera smycken klart,hittade en del som jag hade glömt bort rent av,och några som ska säljas
mat

72. göra en lista över vad som finns i frysen klart
73. inventera matkällaren klart
74. för budget för matinköp i en månad utan att räkna med andra saker från ica o coop klart,det var ca en tredjedel som var andra inköp än mat
75. ha en picnic i parken
76. lära mig baka bröd
77. våga koka gröt
78. lyckas med gröt,hihi
79. göra veckomatsedel för minst 3 veckor i rad
80. laga mat från grunden i en vecka utan att fuska med ris och kebab klart
81. baka nån svårare kaka
82. låta bli att handla mat på en hel vecka (verkar svårt jag älskar att köpa mat ju ) klart, i hela 9 dar klarade jag det faktiskt
83. laga minst 50 nya recept ( har inte ens räknat sen jag började, måste nog börja räkna nu )

skönhet

84. permanenta håret
85. gå ner 10 kg
86. göra minst 200 situps på en vecka

blandat

87. skaffa ett nytt jobb som jag ska trivas med klart :)
88. laga högen med kläder som väntar
89. sy i hängare i handdukarna jag köpte i Ryssland 2003 som har väntat sen dess klart
90. lära mig kolla olja och fylla på det
91. lära mig kolla spolarvätska och fylla på det
92. få autograf av Marina Haag ( helst träffa henne också ) klart 1 sep 2011 :)
93. kopiera hemvideofilmer till dvd påbörjat
94. lära mig minst 5 psalmer utantill
95. lägga ut minst 300 auktioner på tradera klart
96. få hit elektrikern så jag kan få olika elgrejer fixade  klart 
97. lägg ett tusenbitarspussel klart
98. kolla på Claes diabilder som jag aldrig sett fast vi varit gifta i 6 år
99. renskriva en anteckningsbok med släktforskning och föra in i datorn
100. Hälsa på Åsa
101. få ordning på tidningshyllan klart

uppdaterat 26 dec 2013

3 kommentarer:

Carola sa...

Oj en sån lista ska jag också klura på. Hade nog behövts. Så tack för tipset :).

2 tips till dig: Ha en spa dag och skäm bort dig själv.

Tillaga en romantisk middag för 2 till dig och Claes, med levande ljus och hela de köret, minst 1 gång i månaden ;D.

Ann-Charlotte sa...

Oj, men vissa saker är väl ett återkommande "nöje"!! Kanske jag hänger på, jag får se...

Åsa72 sa...

* Komma och hälsa på mig och min familj
* Ut i skog och mark och plocka svamp/bär
* Odla grönsaker i trädgården

Ja, eller nåt sånt.

Jättebra lista där, imponerad!

Ha det gott vännen!
Kram