torsdag, april 05, 2012

Begravningen av min far


Det här är det värsta jag nånsin gjort, begrava min älskade pappa.
Här är min söta gosse med min mamma och hennes man utanför kyrkan.

( Klicka på bilderna så blir de större, och en ny funktion är att när man får upp en bild kan man fortsätta klicka och se de andra bilderna i stort format direkt )


En mycket fin bild på kistan, det var hans körkortsbild, tagen i december.
Hans kamera och chaufförsmössa, han var stolt över att köra åt Postens Diligenstrafik, titeln var inte bussförare utan Diligensförare.
Sen köptes de upp av Swebus och blev sen Nobina, jag säger alltid fel och säger att min Claes jobbar på Nordea, det är en viss skillnad.


De sista åren innan pensioneringen jobbade han på Arctic bus, och ryckte även in som vikarie i flera år efteråt, än om han gillade att vara pensionär och ha tid över så älskade han att få sätta sig bakom bussratten då och då.



Blommor från min mor och hennes man.
Det var det allra värsta, när jag såg hur min mor höll på att bryta ihop framme vid kistan, fast de var skilda sen 1985 så tycker hon att det är som att förlora sin bror, de stod varandra så nära.


Från min låtsasmamma


Från min farbror med fru.
Det var flera andra buketter också från vänner och jaktlaget.



Blommorna som lades på kistan.
Vi sjöng några psalmer, eller rättare, alla andra sjöng, jag satt bara och klapprade tänder och drack vatten för att inte svimma. Men jag minns inte nu vilka psalmer det var.


Min farbror på minnesstunden efteråt, vi åt smörgåstårta, och pratade och det berättades minnen, vi sjöng en psalm, då deltog jag, men jag minns inte vilken den var heller.
Prästen läste upp alla som hade skickat en sista hälsning via Hjärt-och lungfonden mm, det var otroligt många, bland annat min mammas syskon.
Närvarande i kyrkan var förutom de närmaste, kusiner till min pappa, vänner, en fd chef osv, det var intressant att få träffa många som jag bara hört talas om förut.
Min ena kusin på min mammas sida och hennes sambo var med, plus min morbrors fru, min morbror orkade inte komma,efter en stroke han fick i höstas.

Inga kommentarer: