måndag, april 23, 2012

Min galna helg

Det har inte blivit så mycket bloggande som jag hade tänkt, men det kommer ikväll, jag ska jobba med telefonintervjuerna nu kl 17-21.
 Först sov jag ut ordentligt, sen har vi rensat undan alla saker som vi bara la i hallen i går. Det blev ju så stressigt med allt. Först åkte vi upp till Lycksele i lördags, hann umgås med min låtsasmamma i 3 timmar,
sen åkte vi till hotellet för att se på Galenskaparna och Aftershave show, men Kerstin har hoppat av, Peter är död, och Claes var inte med, så de var bara 4, men de var underbart roliga.
Sen var jag uppe halva natten och gick igenom foton och andra saker som jag ärver efter min pappa.
 På söndagen fortsatte vi att rensa och sortera, det var en del att kasta också, bland annat en Ikea katalog från 2009. Undrar egentligen hur mycket skräp det finns, om alla i Sverige skulle rensa ut sånt som bara är bråte rakt av, hur mycket det skulle bli.
 Kom hem, bar in kassar och väskor, svårt att ta sig fram i hallen, fastnade med en väska i ett dörrhandtag, Claes skrattade, sen fastnade han med foten i en kabel.
 Mobilen ringde, en kompis som berättade att förutom Sten & Stanley som vi tänkte träffa så var Claes-Göran Hederström också med dem, leta fram singeln med honom, nytt mobilsamtal, min mor, men då ringde den fasta telefonen, en kyrkis som ville komma på besök, men jag fick tacka nej för vi skulle redan ha åkt vid det laget. Åkte iväg, träffade dem, och kom sen hem trött och överväldigad. Men som sagt, mer om kändisarna och om den sk maten på hotellet senare ikväll.

1 kommentar:

G Kjellvander sa...

Vi väntar fortfarande på att du ska blogga järnet ikväll, hehe! :P