måndag, april 02, 2012

Lördag på stan


I lördags var jag och Claes lediga båda två, så vi åkte in till stan.
Nån hade satt en lösmustasch på statyn Standing Man.


Ett gäng blodsdroppar var ute och gjorde reklam för att bli blodgivare.


Överallt i stan finns stickers om att rädda Scharinska.
Det är en kombinerad pub och konsertlokal, huset är så nergånget att det kommer att kosta 10 miljoner att reparera det, så kommunen vill sälja det, men musiker från hela landet är upprörda.


På Rådhustorget fick man bakelser för att påminna om Earth hour, " Ett ljus i mörket" kallas den här sorten, den var jättegod.


Jag passade på att lämna av en hel kasse böcker på gratishyllan på biblioteket, och så hittade jag en bok jag ville ha, det borde finnas såna hyllor på fler ställen i stan.
När vi skulle gå tillbaks till bilen, och gick på Vasaplan så kom en van och körde in till kanten, föraren fick telefon,och stannade medan han pratade, och tänka sig, det var Gurkan Gasi, vinnare av Årets sämsta bilförare 2009 ( han har alltså lärt sig nåt sen dess,hihi ) han har också varit med i Robinson och Big Brother.
Väldigt praktiskt när jag inte behöver söka upp kändisar, utan de kommer till mig.


Innan vi åkte hemifrån så sa Claes att jag borde ta med autografblocket till stan, om det dyker upp nån kändis, men jag trodde inte det skulle komma nån, tur jag hade ett litet anteckningsblock i handväskan ändå.

Inga kommentarer: