måndag, april 30, 2012

Jag dränks i foton

 Ja det är foton överallt, på sängen, i vardagsrummet, här på kontoret, en del är enkelt att ta reda på vilka som är på dem, jag vet eller min mor vet, ibland står det skrivet på baksidan, men nu blev jag lite tveksam.
Det är farmors föräldrar Tekla Hedman och Karl Jakobsson, och babyn är Verner, det har farmor skrivit på bilden, så bilden är från 1919, men sen är jag tveksam, jag tänkte först att flickan till vänster är min farmor Dagny, men hon ser ju kortare ut än Edvin som är 7, så det måste vara Sigrid, född 1914.
Pojken i sin pappas famn är Gottfrid 2 år, men då fattas farmor på bilden.
De hade dessutom en son, Karl, som inte ens blev en månad, och efter Verner föddes Ebba, Dagmar och Valdemar.

Tekla är 30 år på bilden, Karl är 40 år.
 Här är mina föräldrar med mig när jag döptes ca 2 månader ung.


Visst är jag söt :)

2 kommentarer:

ingrid sa...

va roligt med gamla foton, synd att man själv har så få

maxell sa...

Instämmer med Ingrid här.

Var glad att du har dem även om de är många och tar plats. :)