söndag, mars 29, 2009

Bjuden på fest

Jag är bjuden på 40 års fest, med tema film, man ska klä sig som sin favoritskådis,eller favorit rollfigur.
Jag har inga bra idéer, funderade på att ta Claes bussuniform och säga att jag är Sandra Bullock i Speed
Fast hon hade ju inte uniform i filmen då,och hur roligt är det att ha bussuniform på en fest en lördagkväll ?
Nån som har nåt bra förslag ? Sonen funderar på att ha sin kostym och ha solglasögon i fickan för att kunna ta upp ibland,så han blir Men in Black.
Claes har inte bestämt sig om han ska följa, "jag är ingen festmänniska" säger han, nä vem är det då,men nu vet jag ju om det i god tid, flera veckor kvar, och det är en av mina bästa vänner som fyller år, plus att hennes bror med familj kommer upp från södra sverige, och dem har jag inte träffat på länge. Det blir nog väldigt kul tror jag.
Undrar om det är den första fest jag nånsin är bjuden på ?
För jag diskuterade ämnet fester med min kusin en gång,och hon sa att de fester jag varit på inte räknades : Kyrkans julfest, kyrkans grillfest, min mammas kräftfest (max 6 personer där ) hennes nyårsfest (max 6 personer där med ) och i övrigt, hmm , ja en tant i kyrkan fyllde 70 och hade öppet hus härom året, annars några kalas när jag var sådär 8 år.

Problemet är löst nu, min mor sa att jag kan gå som Sabrina tonårshäxan, jag har ju en dräkt, klänningen är svart med liksom flikigt tyg nertill,och mönster av spindelnät i grönglänsande färg, + en häxhatt till, om jag då har en svart kjol,och så en "trollstav " det är en sorts pinne i plast som det är rosa glitter i ,glittret är i nån vätska och rinner när man rör på den.
Synd jag inte har en svart katt att ta med. Mjaooooo.
Men sonen vill vara nån skurk istället, med plastpistol, hmm.

3 kommentarer:

Bågan sa...

Vilken kul idé med filmtema!
Hej gumman, längesen sist. Hoppas allt är väl med dej. Jag har fortfarande min blogg kvar också, fasstän det blir mera sporadiskt skrivet nuförtiden.
Sköt om dej! // Eva "Bågan"

Moa - En magisk purt... sa...

Räknas Dolly Parton? För det hade varit kul annars. Med bomber och allt. :) Elller kanske nån historisk person så kan du ha yjusig klänning och peruk och hela köret.

Moa - En magisk purt... sa...

Glöm inte att fota :)