onsdag, april 29, 2009

20 års turkjubileum

Idag är det 20 år sen jag landade i Turkiet första gången, jag minns det än så väl, alla detaljer, det känns inte som att det var så länge sen,och ändå är det en evighet sen .
Jag har gått ur skolan, tagit körkort, gift mig,fått barn, skilt mig, gift om mig, och man kan undra var tiden tog vägen.
Nu borde jag såklart visa ett foto eller två här från den redan,men inte har jag scannat nåt, och nu ska jag fara och hälsa på en kompis, men bilder ska komma, i 2 veckor ska jag fira med turkmat, sallad med fetaost, turkiska köttbullar med färsk citron till, linssoppa osv.

Istället får ni se en bild på min nya coola väska som jag köpte igår på Emmaus för 30 kr.
Den liknar ju engelska flaggan fast utan det vita, finns det inte nåt län i Storbritannien som har sån här flagga kanske ?
Jo jag vet, Feng Shui och köpstopp osv osv, men väskan talade till mig.
Den sa att den skulle bli cool till vad som helst egentligen.
Jag tänkte mig en bild på en tjej med snygga boots, blekta snygga jeans, chanelkofta och långt tjockt fladdrande hår, gåendes över en väg.
Men jag har oftast håret uppsatt ,annars får jag det i ögon och mun, chanelkoftor är aldig i min storlek om jag hittar dem på loppis (de är ju inte äkta heller såklart) jeans köper jag på Ica för 99 kr, och skor - ja de är inga boots direkt, det är för varmt nu ju, tygskor har jag, köpta på Chaeap monday i Göteborg.

Inga kommentarer: