onsdag, april 22, 2009

Ett gäng frågor och svar

Maxell utmanade mig att svara på dessa frågor den 6e april, nu först har jag kommit mig för att göra det.


1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
Det är en bild på spenatsoppa faktiskt på hela sidan.

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Inget, sänker jag armen så tar jag i Claes datastol.

3. Vad såg du senast på TV?
Den tecknade varianten av Sabrina tonårshäxan

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
efter 21 nån gång ( rätt svar : 21.24 )

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Vampyre Erotica med Inkubus Sukkubus, i maxells blogg, har aldrig hört den förr,men bra är den, kör den i repris.

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Var i badhuset och simmade

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Moas blogg

8. Vad har du på dig?
Grå t-shirt med delfiner och gröna byxor

9. Drömde du något inatt?
Jo,men vad var det, kan bara inte minnas det nu.

10. När skrattade du senast?
När Claes smög sig runt ett hörn och plötsligt sträckte fram en rulle presentpapper när jag kom nerför trappen,det var oväntat.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Tecknade vykort som föreställer franska landbygden, en förstoring av en buss på lanzarote, ett foto på gossen som baby, en tavla med en tecknad orchide och ett vykort med Dupond och Dupont med skelett-röntgenbilder , plus en klocka.

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Beror på hur man tolkar ordet konstigt,min man som tackar nej när jag erbjöd honom strips igår på Frasses,det är ju oerhört konstigt,har aldrig hänt förr.

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Kul, lite ovanligare frågor än det brukar vara i såna här enkäter.

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
Har bara sett på tv senaste veckorna, Japanska tv showen, Rent hus, Talang, hmm film var det, får gå ner i vardagsrummet och se om jag kommer på det....
Tur man har en man som har bra minne, Damernas detektivbyrå såg jag i påsk,och den var bra.

15. Om du blev mulitmiljonär, vad skulle du köpa då?
Betala skulden på huset, sen köpa en Skoda Octavia, och så fixa till de andra tre bilarna så de blir i toppskick. Skänka en bil till en kompis som har problem med sin hela tiden. Sen vet jag inte.
16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om!
Jag säger " da svidanja Samara " till min bil varje gång jag parkerar henne, utom i garaget, då säger jag " natt natt ".

17. Tycker du om att dansa?
Framför tvn, javisst, jag älskar att dansa, gärna med katten. Men jag aldrig ut och dansar.

18. George Bush?
Vilken av dem är pappan och sonen ? men sonen blev ju fotad en gång med en kikare med skydden på,hehe.

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Min son heter Elis, hade jag fått en flicka skulle hon ha hetat Sally.

21. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jag bodde i Turkiet 4,5 månader,men min mor blev sjuk så jag kom hem, annars hade jag kanske varit kvar än.

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen mina kära dotter.

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
Vilka som vill, men gärna Moa.

3 kommentarer:

Little Peaché sa...

Sv: Ja jag älskar verkligen skorna!

Kram på dig

Moa - En magisk purt... sa...

We, min blogg! :)

maxell sa...

Härlig läsning. Jag missade dock att säga till... men du hittade ändå. :)