fredag, april 24, 2009

Grattis kära Opel


Ja hon heter Britta faktiskt, för regskylten har bokstäverna FRB, jag var 8 år när hon kom till familjen, då var hon 1 år, det var min mor som sa : FRB,det blir ju Fröken Britta.
När jag var 19 år fick jag henne, och då tappade hon titeln,sen dess heter hon bara Britta.
Idag fyller hon 29 år, nästa år blir hon 30 och skattebefriad, fast innan dess har väl miljöpartiet bestämt att gamla bilar ska betala två eller tredubbel skatt typ ...
När den här bilden togs var hon nog bara ca 11 år tror jag.
De senaste 6 åren har hon haft pension och stått i garaget, tidningsutdelning är inget för en gammal dam som den här bilen, hon fastnade bara i snön när det hade kommit sådär 5-10 cm på en natt, en stabil Samara är vad man behöver.
Men jag hoppas att få fart på henne i sommar , är lite hispig för besiktningen,men så många fel kan hon nog inte ha, provkörde lite i fjol och hon gick så fint.
Stod i garaget förut idag och sjöng Ja må hon leva.
Jag hade ingen present åt henne, förr brukade hon få en doftgran, ett nytt kasettband med fräsch musik eller sånt,men nu har jag blivit lat tydligen.
Bilar brukar inte önska så mycket som tur är, ibland har hon fått dyrare presenter som bromsbyte osv.

1 kommentar:

maxell sa...

Men va sött. Så otroligt sött. Du och dina bilar alltså... *glad*