lördag, april 04, 2009

Festfin på 35 minuter !?

Man kan ju undra hur de tänker,de som gör såna här artiklar.
I tidningen Madame, från 1993 hittade jag denna artikel :
(mina kommentarer är inom parantes)

Äntligen hemma från dagens jobb, med en exakt tidsplan hinner du bli festfin på en halvtimme.
19.25 Av med skorna och pusta ut ett ögonblick, tappa sen upp badvatten med badsalt i.
19.26 Tvätta bort dagens makeup med gelé, skölj först med ljummet vatten sen kallt vatten som drar samman porerna.
(sååå, från att man tar av skorna tills man sminkar av sig har EN minut gått, ändå har man hunnit pusta ut och gå till badrummet och öppna kranen ,hmm )
19.28 Snabbt ner i badet för ett kort dopp,det måste finnas tid för en kort avslappning utan att du blir slö.
( hur ska vattnet hinna tappas upp på 3 min, plus att man ska hinna sminka av sig och klä av sig på 2 min. )
19.32 Massera in kroppen medan den ännu är lite våt,med en fuktighetslotion.
(jahaaa man badade i 4 minuter, ojoj vilken avkoppling då)
19.35 rulla det fuktiga håret på spolar, spreja med läggningsvätska , ta fönen i ena handen och blås håret torrt, greppa med den andra ett stort glas vatten med citron och drick.
(så man fick smörja in sig i 3 min,men hur spolar man upp vattnet och droppar i citron om man håller i en fön ?? )
19.40 rensa hjärna och fyll på med ny energi genom några minuters avslappning samtidigt som du lugnar huden med en ansiktmask.
(man hade alltså 5 minuter på sig att rulla upp håret)
19.43 ta ur papiljotterna och massera hårbottnen med små cirkelrörelser, blunda samtidigt, och all kvarvarande spänning släpper, Forma håret med hjälp av vax eller gel.
( i 3 minuter hann man slappna av med masken då )
19.45 Nagellack ton i ton med läppstiftet hinner du med om du bara lägger ett lager.
(så på 2 minuter tar man ut spolar, masserar hårbotten och använder gele,och hinner slappna av, okej ?? )

19.49 Lägg ner 10 minuter på makeup, använd kompakt krämpuder ,experimentera inte med nya färger utan välj en mild färg på ögonskuggan. Dra en linje med eyeliner utmed övre fransraden och en med kajal utmed den nedre. Lägg på mascara och borsta ögonbrynen. Rouge och läppsfift fullbordar.
( Hann hon måla naglarna på 4 minuter,och få det torrt ? när tog hon bort masken då ?? )
19.59 Kläder väska och skor är framme förberedda sen tidigare, bara att kliva i, nu återstår endast glittriga festörhängen och några sprejduschar av favoritdoften.
20.00 Det ringer på dörren, På med kappan och redo för fest ! Inegn kan ana hur tröt och ursjadas du var för bara en halvtimme sen !
( så på EN minut så hann hon ta på trosor, bh, kläder, örhängen,och parfymera sig)

Ja vad säger man, jag blir superstressad bara av att läsa om det, hur i hela fridens namn tror de att det där schemat ska funka ?? men det var så knäppt så jag bara var tvungen att skriva in det här, nu kastar jag tidningen åt gamarna , i pappersinsamlingen alltså.
Och nu ska vi äta middag och titta på Polisen och pyromanen , med Per Oscarsson, han är så cool.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med, stressande!!! Tänkte bara ge mig till känna, kollar in din blogg ibland när jag varit inne på Skrubba.
www.mitt-i.blogspot.com

Moa - En magisk purt... sa...

Haha, sjukt kul inllägg. Och jag håller med dig, hur tänkte de? För avslappnad skulle inte jag bli. Och tänk sen vilka eftersvettningar man skulle få, phu! :)

Moa - En magisk purt... sa...

Åh, förresten, kan du inte tipsa om lite grekisk eller turkisk musik. Jag kan inget sånt och det hade varit kul att se vad man ska titta efter om man vill lyssna. För det vill jag!

Och Per är cool! Precis som Ernst Hugo!

Jennie/Deleelsia sa...

Ha ha ha den där artiklen var ju hur rolig som helst. Tack för att du dela med dig av den, nu vet vi hur vi ska göra vid nästa fest ;)

Ellinor sa...

Det där skulle jag inte kalla avslappanande, snarare uppstressande! :)

Tack för den fina RAK:en! *kram*