lördag, december 26, 2009

Mina julklappar

Nu äntligen kommer bilderna från julafton.


jag jobbade som vanligt,men när jag hade sovit och duschat och kom till min mor så hade hon bakat lingoncheesekake.

Jag hade min nya tunika som jag fått av en vän ,hon hade köpt den åt sig själv ,men tyckte den var för lång,men på mig som är längre blev den perfekt.


Ingen Claes vid middan, han kom senare efter jobbet,så vi fick värma på korvar mm då,så vi satt och höll honom sällskap när han åt.


Från min mor fick jag en kungabok,och ett strykjärn, det behövde jag,för mitt hade tappat ångförmågan,och var trasigt i sladden.
Men tyvärr så är det nya mycket sämre, jag ska byta det på måndag.
Vatten rinner ur det hela tiden, fast jag satte det i " ickevattenläge" och det går trögt att stryka fast det skulle vara speciell lättglidsula på det, dessutom blir det varmt på bara nån sekund,men sen svalnar det lika fort,så jag höjde värmen,då blev det varmare igen på nolltid men svalnade så jag höjde igen, ja suck.
Och ändå köpte hon ett känt märke,Melissa, istället för nåt okänt,men det här var det sämsta strykjärn jag varit med om tyvärr.
Men min mor sa att jag får välja mig ett annat och är det dyrare så betalar hon mellanskillnaden.



Min kusin Frida gav mig duschcreme Jane Hellen, den doftar så ljuvligt, jag drömmer mig tillbaks till 80 talet och deras reklam då. Duschcreme köpt i Budapest, häftigt när det står på ungerska . 3 läckravykort från Budapest, söta servetter, och så den helt underbara boken Tätt intill dagarna, av Mustafa Can, jag har hört på den på ljudbok för nåt år sen, men ville ha den som bok också, så jag kan läsa i min egen takt, läa om meningar, stryka under mm, jag ska skriva recention på den senare, men kan redan nu säga att et är nog den näst bästa boken i hela världen.
( Den allra bästa är De långa åren, av Eino Hanski )


Claes hade slagit på stort och köpt smink i mängder + en söt necessär.
Parfym som tyvärr blev fel, jag ville ju ha en annan, men han mindes inte vad den hette, jag har nosat på kartongen och den här luktar också bra,men den här är också ett antal hundra dyrare, ska byta på måndag till rätt sort.
( näää jag är ingen bitch som bara byter bort mina julklappar,det blev bara lite missflyt i år )
En polisbil Volvo V70, nu har jag 3 volvo-polisbilar i samlingen.
Och så muffinsbok, 100 muffinsrecept, det ska bli spännande, Elis älskar muffins och vill jämt att jag ska baka till honom.



Så fick jag en bok av svärisarna att anteckna lästa böcker i, den här har mycket mer utrymme för varje bok , än den jag har nu, det är bra.
Jag har också fått pengar från flera olika håll, men skriver inte ut hur mycket och av vem, men det kommer att behövas till rörmokaren, blir det över så ska jag också rimga efter elektrikern, har flera saker som behöver fixas.



Mina tidningsabonnenter kom ihåg mig också, 4 st hade hängt ut julklappar under veckan, jag fick en duschcreme, och choklad som räcker ända fram till påska.

Inga kommentarer: