fredag, september 17, 2010

Chris Heister 60 år

Idag har jag varit på Länsresidenset och gratulerat vår gulliga landshövding på 60 års dagen.


Jag hade gjort ett kort åt henne, hon blev glad och verkade tycka att det var kul att få ett handgjort kort.


Det var buffe med ruccolasallad, västerbottensostpaj, lax (den smakade jag inte på )rökt renkött, brieost med cashewnötter och valnötter. En servitör frågade om jag ville ha vitt eller rött vin, men jag är ju helnykterist,så då fick jag välja på ramlösa eller juice, jag valde juice.
Det var väldigt gott, prinsesstårta var efterrätten.


Jag såg Staffan Ling,men hann inte prata med honom lite synd, hans son gick i min klass på högstadiet, hade varit kul att höra hur det är med honom nuförtiden.
Fd landhövdingen Georg Andersson var också där.
Vid mitt bord satt tre kvinnor från Designmäklarna, jag pratade bara med hon som satt närmast,men hon var jättetrevlig.
Överste Gunnar Söderström syns närmast kameran, han satte sig en liten stund innan jag gick.

Födelsedagsbarnet själv. Hon mindes mig sen ifjol då vi träffades på Fredskonferensen.


Det är väldigt vackert där, jag blir inspirerad, synd mitt hus är för litet för att inreda så luftigt.


Ett litet mysigt bibliotek.

När jag skulle fara så kom kommunalråden Lennart Holmlund, Anders Ågren och Marie-Louise Rönnmark . Hon kände också igen mig från Fredskonferensen och verkade uppriktigt glad att träffa mig.
Jag kände mig absolut betydelsefull idag :)
Träffade också två personer från Vilhelmina där jag är född, och de är arbetskamrater med mamman till en av mina kompisar, tänk vad världen är liten ändå.

Inga kommentarer: