torsdag, september 23, 2010

Kallaste vintern på 1000 år ?

HÄR finns en artikel om att polska forskare säger att det blir kallaste vintern på 1000 år !!!!
ja med tanke på att vi i vintas hade - 30 som värst så är det verkligen rätt tidpunkt för mig att sluta jobbet, vem vill jobba utomhus i sån temperatur, jag frös ju nästan fingrarna av mig i vintras,trots handskar.
Jo det finns såna som tål hur mycket kyla som helst, men de är så klumpiga att jag inte får grepp om tidningarna då tyvärr.
Kan inte vintern sticka och brinna ? Växthuseffekt var är du ?

Jag fick en kommentar på ett inlägg om hur vi rensar och gör oss av med grejer, frågan var " Hur samlar du egentligen på dig så mycket grejer ?? "

Ja det är en bra fråga,det är knappt så jag vet själv.
Vi har ju ärvt från flera släktingar, och i ett fall så hade vi bara en vecka på oss att rensa lägenheten så det inte skulle bli en månads hyra till,och då tog vi hit massor av saker för att sortera, och sen blev det liksom inte av ...
Jag har även fått massor av saker från vänner som rensat " ta du den här kassen med garner och några påbörjade broderier, jag har inte tid själv längre " osv,
i ett fall skulle en av mina abbonenter flytta till ett äldreboende,och hennes barn var själva i övre medelåldernså de hade både hus och sommarhus fulla,och jag fick stolar, garner,böcker mm.
Och eftersom jag innerst inne är en liten hamster så har jag svårt att säga nej till till saker som är fina om jag får dem.
Så är det diverse " loppisfynd " som varit såååå billiga, och Claes är lika mycket hamster han, det följde med en hel del saker med huset när jag flyttade in för 15 år sen, möbler, gardiner, blomkrukor osv, och tillslut blir det så mycket att man tappar kontrollen.

Men idag har jag rensat på mina hyllor med kläder, bara 2 tröjor rensades ut, men jag har sorterat och lagt det prydligt, och jag ska i fortsättningen använda tröjorna i ordning,är det då nån jag inte vill ha pga storlek eller att den inte känns bra osv, då får den gå till de sälla jaktmarkerna.

Inga kommentarer: