söndag, juni 30, 2013

Fler dockskåp

 Ja vad säger man, igår ( fredag ) var vi på loppis, och hmmm jag köpte 2 dockskåp !
Det här har inte ens ett tak, men en rullgardin och en söt tallrikshylla, bara 50 kr.
Jag tänkte att det kan bli en restaurang med takterass.

 Det här är nåt hemmabygge, jättestort, jag tror det kan vara lagom åt Barbie, har inte mätat än, 50 kr det med.

Idag har vi städat i garaget, och oj vad bråte vi hade, otroligt att bilarna ryms bland allting.
Vi rensade ut :  2 säckar brännbart, en halv säck metallskrot, en säck elektronikskrot, 4 kassar pant, en halv kasse norsk pant, en kasse kassettband och cdskivor som ska kollas igenom, bland annat ett band jag letat i flera år.
En trehjuling som ska säljas , 3 kartonger till en loppis och en kartong miljöfarligt avfall ! ( norska panten tar vi med på semestern, det blir ju pengar det med )





På tal om Norge, jag ylade högt när vi såg en film som egentligen inte var nåt vidare, Boat trip, heter den, men Roger Moore var ju med. Hur som helst, en kille råkar vara i ett gäng bögar när han träffar Victoria Silvstedt, och han ska förklara för henne att han inte är bög.
" Strejt som en Volvo på en avgiftsbelagd väg i Oslo "
Inte för att jag förstår liknelsen, men vi ska ju till Oslo med Volvon, så det blev rätt kul.

Inga kommentarer: