lördag, juni 01, 2013

Yohio i Umeå

 Idag var Yohio i stan !
Han uppträdde på torget med 3 låtar, men vad pysslade ljudteknikern med, det hördes inte mycket.
Man fick inte ta bild med honom, det fanns det inte tid med, för det var en otroligt lång kö.

 Här är jag på bild med bussen han kom i, jag samlar på bilder av olika bussar.


 För er som känner till Umeå : Kön gick ända från glashuset till Megazone,  och då stod folk ändå 2-3 i bredd. Jag var ungefär nummer 20 i kön så jag slapp stå så länge.
Autograf på skivan och en affisch, den blev lite skadad, man borde ha gummiband med sig.



 Jag och Claes tog en promenad och hamnade på Mekka, min bakelse med jordgubbar,  han åt en hund.

När vi sen återvände till torget var kön nästan slut, en kompis berättade att han hade pratat med Yohios pappa och fått löfte att få autograf i block och en bild med honom vid bussen när de skulle fara, så vi stod några och väntade ett tag och gick fram och tillbaks, plötsligt trampade en kompis på nåt äckligt, en stor bit  kött som låg på trottoaren ! Oj vad vi andra skrattade, han såg för kul ut när han stod och skrapade foten mot ett staket.
När sen Yohio och hans följeslagare kom gick de direkt in i bussen, inte fick vi några bilder.
Men Claes fick en del bra bilder redan när jag fick signerat så det var inte hela världen.

Sen jobbade jag ikväll, så resten av berättelsen om Skellefteå får vara tills imorgon, förstår inte att jag blivit så kvällstrött, ett ålderstecken kanske ?


Inga kommentarer: