söndag, juni 16, 2013

Loppisfynd och källarstädning


 Nu har Claes semester, igår kväll var vi uppe sent och läste guideböcker och planerade vår resa. Jag har inte ens bloggat klart om Lanzarote, jag har mer bilder att visa er, men snart är vi på väg utomlands igen, vi älskar att resa.
Min mor tycker att vi ska vara hemma och tapetsera, ja vi ska hinna det med.
Idag var vi på Obbola marknad och sen åkte vi till Mariehemsdagen där det var loppis.
Den här borgen köpte vi ny, dödskallen och bussen köpte vi separata, jag ser fram emot att fylla borgen med olika figurer.

Jag fyndade några tidningar om antikviteter, ett litet träskrin kostade bara 10 kr, och då var det örhängen, halsband, 2 hängen, 2 mynt, och en liten porslinsblomma i.
Det lilla skåpet är för stort för mitt dockskåp, men sött ändå med glashyllor.
Jag brukar köpa tittskåp billigt och så slakta dem och få grejerna till att göra egna skapelser, men det här för 5 kr var så sött att jag ska ha det som det är.
Oljemålningen är från Grekland, bara 10 kr, den föll vi båda för.



Små post it lappar med vintagemotiv, en bok om att virka amigurami , duschcreme och kroppslotion från Body Shop, och 6 dvdfilmer, 70 kr för alltihop !!

Nät vi kom hem började vi rensa i klädkammaren i källaren, det blev en sopsäck med kläder att skänka bort, en sopsäck med saker att kasta ( trasiga kläder, gamla kartonger mm ) och en hög med klädhängare som jag ska ge till en kompis.
Jag måste köpa fler förvaringslådor i plast att ha mina tyger i, nu ligger en del i påsar, en del i kartonger mm. Det kommer att bli jättesnyggt när det är klart.

Inga kommentarer: