måndag, juni 10, 2013

På strövtåg i Arrecife

 Sista dagen på resan tog vi lokalbussen in till huvudstaden Arrecife, men vädret var inget vidare för att fota.
 Fina bilder, men jag får redigera färgerna lite innan jag framkallar dem.

 Jämförelse, den övre bilden är ny, den undre tog min far 1986, den här bilden har jag som förstoring på väggen.
Hotellet brann 1994 och blev ombyggt sedan, men största skillnaden är berget, det har de inte tagit bort om nån trodde det, men det är alltså så disigt på min nya bild att det inte syns.
 Museet var stängt, och det stod ingen skylt utanför om öppetider heller.
En man satt utanför och spelade flöjt, vackert först, men efter en stund blev det tjatigt, han spelade bara samma melodi hela tiden.




 Om toaletterna var små och äckliga i Paris så var de så mycket fräschare på Lanzarote.
Den här bilden är tagen på ett annat museums toalett.

Inga kommentarer: