tisdag, juni 15, 2010

Jeja Sundström

Idag var jag på en gratiskonsert med Jeja Sundström i stadskyrkan.
Det var för seniorer i första hand,men ingen slängde ut oss yngre som tur var.
Hon var väldigt kul, pratade mellan låtarna och sjöng klämkäcka låtar.


Efteråt pratade jag med henne såklart, eftersom både hon och min min mor är från Storuman så frågade jag Jeja om hon mindes min mor från den tid det begav sig, och tänka sig,det gjorde hon !
- Ja det var hon som bodde uppe i backen mot Sorselevägen,sa hon,och bad mig hälsa.


Jag fick en lååång kram, ingen annan kändis har kramat mig så länge.


jag hade med en bild på henne som min far tog när han träffade henne för länge sen.
Hon blev väldigt förvånad och förundrade sig över hur smal hon varit.
Hon tyckte det var jättekul att se fotot,och bad mig hälsa honom med.
Leve den moderna tekniken, han scannade in bilden häromdan och mailade över, så nu har jag den signerad.


Sen gick jag och handlade upp mitt presentkort som jag vann på Konstnärsshopen.
Jag köpte 2 läckra papper,stickers med vintagemotiv och en stencil med en rysk gumma, så när jag väl kommit mig för att måla källardörrarna så ska det blomstra med ryska gummor,hihi.


Jag kostade även på att köpa en pyseltidning med en extrabilaga med muffins, och en bilaga med ljuvliga Beatrix Potter motiv att klippa ut och pyssela med.


Sen besökte jag en thailändsk mataffär och köpte Pocky !
Japp, äntligen har jag också det som så många bloggat om, den thailändska chokladen som blivit så poppis.
Den med jordgubb kostar 12 kr och banan 9 kr.
Jag och pojken är lite besvikna på jordgubben, det smakar ungefär som salta pinnar utan salt med ett jordgubbsöverdrag ,sånt som är på glassar.
Banan var godare, det smakar som chokladkex med bananöverdrag, den kan jag gärna tänka mig att köpa igen.

3 kommentarer:

GraficWorld sa...

Turning from the blogs I have come here. I'll leave a greeting.

http://templateelenagrafica.blogspot.com/

Charlotte sa...

Jag tror jag har en gammal LP med Jeja. Om jag nu inte minns helt fel.

maxell sa...

Va härlig shopping. Jag gillar verkligen dumman där. :)

Å Pocky! Det är poppis alltså? Har jag missat. Dock åt jag en del såna i Thailand när jag var där... hrm.... i början av 2000-talet. De var asbilliga, men ja... de smakar inte så mycket eller egentligen inte bra alls.