onsdag, juni 16, 2010

Jordskalv och besiktning

I går när vi höll på att gå och lägga oss så lät det som att en stor lastbil startade här utanför. Vi muttrade över att folk måste hålla på när man ska sova.
Gick till fönstret och kollade,men gatan var tom, gick till balkongdörren och öppnade den, då blev det tyst.
Vi undrade hur lastbilen kunde fara iväg utan att den syntes.
Sen läste jag på Aftonbladet att det var jordskalv, ojoj då.

Idag har jag besiktat min Opel som är 30 år och har haft semester i garaget i 8 år.
Det kändes lite mysko att köra till stan i en bil som jag inte kört på så länge, men hon var ivrig, när vi körde om en bil så var det full fart, inte kändes det som att hon var trött och slö inte, men det finns ju mycket under huven också.
Och jämfört med min Samara så är den här bilen betydligt bättre trots åldern.
De stora felen med henne är att hon fastnar för lätt i snön om det kommit sådär 10-20 cm, och att värmen inte är vad den varit, och som tidningsbud så var det anledningen till varför en rysk bil fick komma in i familjen.

Jag var så nervös att jag darrade på händerna när jag kom in på besiktningen,men sen blev jag mycket stolt över att avgasvärdena var helt perfekta.
Handbromsen var tyvärr inte så pigg,och så fanns det lite för mycket rost för att det skulle vara bra,men jag har tur som har en bra bilverkstad, jag ska snart få henne fixad, och sen ska vi glida runt i lycka.

Inga kommentarer: