tisdag, juni 29, 2010

Ny kamera


Här är vår nya kompis, den tar fina bilder och kan HD filma, i upp till 40 minuter, dessutom har den en bra funktion, den håller skärpan på ansiktet,än om personen flyttar sig en bit från det att man tryckt på knappen .
Det medföljer ett fotoprogram som man kan lägga till ramar, text och annat med.


Här är en testbild, jag fick solen i ögonen så jag rynkar ihop ögonen och därmed också pannan, riktigt ordentligt.
Jag la på text, en ram, en sol,en katt och en ros, på bara några sekunder med det programmet :)
1490 kostar kameran på Elgiganten.
Vi har ju redan en systemkamera, en Canon EOS 1000D, men det kan vara bra att ha en kamera som inte tar så stor plats ibland, och när jag ska åka bort utan Claes några dar så är det onödigt att slåss om vem som ska få ha kameran, nu kan jag till och med lämna videokameran hemma . Vår gamla kompaktkamera har fått tuppjuck, så ibland öppnas inte linsskyddet,och ibland kan det inte stänga sig, mycket irriterande,vi kastar den inte,men vågar inte ha den som enda kamera på utflykter.

Inga kommentarer: