lördag, juni 19, 2010

Kungligt bröllop

Jag har lyckats motstå frestelser 2 dar i rad nu.
Igår på konsum så skulle man få ett badlakan med Shrek om man köpte 3 flytande margarin för 48 kr, jag gillar Shrek,så jag plockade på mig margarinen, men sen kom jag på att vi har ju massor av badlakan, 2 hyllor fulla,och vi har 2 flytande margarin också, så jag struntade i det.
Idag var vi på Obbola marknad. Jag köpte mjukt tunnbröd, några böcker, ett hello Kitty halsband och en present till min mor.
Så såg jag några otroligt söta prydnadsfigurer med en flicka och en enhörning, 30 kr st eller 2 för 50,oj vad jag ville ha dem, men jag har ju mer prydnadssaker än vad som ryms i huset snart, så jag avstod.
Känner mig otroligt duktig,och nu blev det 98 kr till nybilskassan, det avrundar jag till 100 kr. Jo det kommer att dröja väldigt länge innan jag fått ihop de sammanlagt 204 000 som behövs, men tänk vilka onödiga saker jag brukar köpa egentligen, nu när jag har ett mål är det lättare att avstå från shopping.

Det var väldigt folktomt på marknaden,men dels så har det regnat i 2 dar,och dels så var väl alla hemma för att se på bröllopet.
Efter marknaden besökte vi kyrkogården för att " hälsa på " några släktingar .
Vi kom hem ca en timme innan, så jag hann skörda rabarber, måla naglarna och byta om.
Claes gjorde en stek med strips och bearnaisesås.


Hon ser så otroligt lycklig ut, jag är så glad för deras skull att de äntligen gift sig.


Jag missade att fota kyssen,det gick ju så fort,men det här är ju väldigt nära.


Jag hade mina smycken från bröllopsserien ,och min tiara som jag hade på mitt eget bröllop. Klänningen är köpt i Tallinn.




När de sen åkte genom Stockholm så fixade jag förrätten och pajen.
Vi åt när de kom fram till slottet.
Räkcocktail och det mjuka nygjorda tunnbrödet, mums så gott.


Steken som var väldigt saftig.
Sen åt vi paj framför datorn, det var ju bra att maten fick sjunka ner lite.

Inga kommentarer: