lördag, juni 05, 2010

Loppisfynd

Idag var vi till stan för att köpa plantjord, Claes hade sån tur att han var ledig fast det är hans arbetshelg, men vi hann inte särskilt mycket för det.
För Emmaus hade halva priset på allt och vi kunde inte låta bli att slinka in där.
Sen en sväng på Ica,och när vi kom hem lagade han till pepparbiff med potatismos till, meningen var att vi skulle ha potatisgrätäng,men det skulle ha tagit för lång tid att göra,så jag lagar till det imorgon istället.
Och min stackars snygging börjar jobbet kl 4 inatt ! så han har sovit länge nu.


Stephen King bok, 2 Klara böcker, jag tycker den serien är toppenbra.
En turkisk cd skiva,ett lä'ckert band att scrappa med, Grabben i graven bredvid av Katarina Mazetti, och en liten plastgrej med en bild av Houses of parliament på, den verkar ha losnat från nåt annat egentligen,men strunt i det, för 1 kr blir den en bra srapdekoration.
Sammanlagt 36 kr för allt detta.


Jesustavla, 10 kr.
Det går inte så överdrivet bra med mitt köpstopp nä, men jag har packat en kartong med saker att donera till Emmaus,och ett bord ska de få också, men idag hade de såklart inte tid att ta emot gåvor,så det får bli om nån vecka eller så.

Inga kommentarer: