torsdag, oktober 06, 2011

Andra dagen i Skellefteå

Jag hade trott jag skulle hinna blogga redan i morse, men det ena efter det andra dök upp, sålda varor att packa, posta dem, en bok som väntade på bibblan osv.
Sen var det dags att fara och jobba, när jag kom hem hade jag en del datajobb att göra, men nu kommer dag 2 på min resa.

Jag sov oroligt, tyckte jag hade sovit länge och var säker på att jag försovit mig, men klockan var bara 2 då, och sen vaknade jag gång på gång.
Åt frukost tillsammans med en trevlig finsk kvinna som var på väg till Norge för att jobba.
Det regnade och jag hade inget paraply, var som en dränkt katt när jag skulle träffa den första personen att intervjua.
Jag hade tid över mellan varje person, ibland bara nån kvart, ibland 1,5 timme, jag promenerade så mycket jag hann, dels för att hinna se stan, och dels för att få motion.
Vid ett tillfälle när jag skulle gå över en gata och några bilar hade stannat för rött ljus så stack passageraren ut huvudet ur fönstret och ropade Hej !
Det fick mig att tänka på Crocodile Dundee när han börjar hälsa på folk på gatan i New York :)


Den här Opeln gick jag förbi 2 ggr, ja man kan inte motstå att fota ett sånt opelmärke ;)

Dagen gick, jag åt lunch på stadshotellet, 60 kr, då fick man äta så mycket man ville, jag orkade en palt, 2 raggmunkar och lite av den goda salladsbuffén, sen var det stopp, rulltårta och juice ingick också, det var en populär restaurang, det var nästan fullsatt hela tiden.
Jag köpte Vicks lakrits på Ica, och höll på att stoppa en tablett i munnen med papperet på, hoppas ingen såg mig ;)
Jag köpte 3 par örhängen för 50 kr på Glitter, nån souvenir ska man väl ha med sig hem.


Fram på dagen blev det väldigt soligt, och jag köpte en lyxjordgubbsshake på Max, hmm, det var ju en hel måltid, det tog en halvtimme att dricka den, och jag var mätt i 5 timmar efteråt !
När jag hade intervjuat alla 4 så var det dags att hämta bilen och rulla hemåt.
Det var riktigt skönt att få lägga sig i sin egen säng i går, hotell bra, men hemma bäst :)

Inga kommentarer: