måndag, oktober 10, 2011

Per-Erik Hallin i Holmsunds kyrka

Jag har haft tur förra veckan, när kändisarna kommer till Holmsund är det väldigt praktiskt.


Per-Erik Hallin uppträdde i Holmsunds kyrka, det var en gratis konsert, men de samlade in bidrag till Världens barn.
Han sa att om nån ville önska en låt var det bara att räcka upp handen.
Det var rätt många som önskade låtar, en del i publiken var väldigt engagerade och klappade takten, stampade takten, tjoade och hoade.

Jag tycker att höjdpunkten var när han spelade Amazing grace på en kinesisk flöjt.

Han pratade också lite om Elvis Presley , när han och Elvis och några andra brukade stå runt ett piano och sjunga gospel och ha trevligt.
Jag blir ju lite avis på honom :)


I ca 1,5 timme pågick den officiella delen av konserten, sen var det fika i källaren, sa kyrkoherden.
Men hmmmm, äppelcider och lättsaltade chips är väl kanske inte fika ?
Mackor och saft hade nog passat bättre.
Jag passade på att önska Labyrint, jag har alltid gillat den låten, och han tyckte att det var kul att jag hade med mig singeln från Melodifestivalen 1984.




Han visade att det faktiskt står "Jesus" i labyrinten på omnslaget om man vrider det till vänster och kollar noga.
Ja väldigt noga, han hittade det knappt själv ;)



Efter 27 år fick jag min skiva signerad :)
Jag träffade honom faktiskt i slutet på 80 talet då han uppträdde med Carola i stadskyrkan, men då hade jag inte skivan med mig.
Och ingen kamera heller den gången.



Det är inte så lätt att filma när det är folk i vägen ;)
Vi var ca 50 st som stannade kvar på andra delen av uppträdandet, jag och Claes gick ca 21.15 för vi skulle ju hem till pojken, Per-Erik vinkade åt oss när vi gick.
Det är så kul när artister tar sig tid att verkligen umgås och prata med publiken som han gjorde i går.

Inga kommentarer: