lördag, oktober 22, 2011

Den ofrivillige bananköparen


De här bananerna har jag köpt av fri vilja, men vad hände på Ica häromdagen egentligen ?
En gubbe kom och gick med en sån där modern kundkorg som man drar efter sig.
När han passerade disken med bananer så gick han för nära, så korgen dunkade till disken, en klase bananer föll ner i hans korg och en klase på golvet !
Han märkte ju att han krockade med nåt, vände sig om och tittade, men plockade inte upp de som föll på golvet.
De i korgen då ? De såg han inte ! Så han gick iväg mot kassan med en klase bananer som fripassagerare !
Jag fick sån otrolig lust att följa efter för att se vad som skulle hända när han kom till kassan och upptäckte dem, men jag motstod frestelsen.

Idag berättade jag för en tjej, och då svarade hon : Men han kanske gjorde det med beräkning, de skulle falla i hans korg, som när Balloo dunkar till ett träd så en klase faller ner, och de som hamnade på golvet var bara en olyckshändelse.
Ja så kan man också se på saken, hehe, riktigt djupt det här.


Ikväll åt jag middag på Café Göteborg tillsammans med en tjej jag skulle intervjua, kolla vilka stora portioner man får,nu 5 timmar efteråt är jag fortfarande mätt, jag överdriver inte.

Inga kommentarer: