söndag, oktober 23, 2011

Talangafton i kyrkan

Igår var det talangafton i kyrkan.
Det var ingen tävling, bara på skoj, den som ville fick visa upp vad de har för talanger.
Jag hade med några scrapalbum, en del hade ritat vackra teckningar, vi fick se fotografier och en hade skrivit en bok.


Här är min favorit, Ericas vackra tavla.


Erik spelade säckpipa iförd kilt.

Det spelades fiol, gitarr och piano under kvällen, Erland balanserade en stol på hakan och en flöjt på näsan.


Det här är en liten show som heter " Morgon för en ung man "
Det är alltså någon annans händer som sticker ut, och det är inte lätt att dricka, äta , borsta tänderna och " raka sig ", ja de hade skydden kvar på hyvlarna, när det inte är ens egna händer.
Händerna hade allt möjligt för sig , sprutade tandkräm på andra händer, ryckte undan munken just när huvudet skulle ta en tugga osv.
Alla skrattade för fullt åt det här numret, fast min gosse ( andra från höger ) fick raklödder i både munnen och ett öra.

Jag kommer inte att blogga så mycket de närmaste dagarna, imorgon åker jag på tjänsteresa till Skellefteå igen, återkommer på tisdag kväll.
Jag kommer att jobba nästan hela tiden de här dagarna, det blir knappt rast för att äta ens på tisdag, men det blir mycket jobb gjort :)

Inga kommentarer: