torsdag, oktober 29, 2009

Du ringer från var ?

Jag är riktigt sur nu, hade köpt gelépulver, sånt man blandat med vatten och så stelnar det till en god gelé att äta som efterrätt.
Jag har alltid gjort dem själv förut, men i förrgår skulle pojken göra själv, så han läste på förpackningen :
Blanda innehållet i en kopp vatten ca 250 ml, rör tills det absorberats, häll i en kopp kallt vatten.
Men inte blev det nån gelé, jag frågade om han hade kokat vattnet först, nej det hade han ju inte gjort. Jag vet ju att man alltid kokar vatten, så jag kollade förpackningen,på den engelska texten står det minsann att man ska koka vattnet, inte på den svenska texten ! Vi fick ju kasta bort alltihop, han testade att dricka det ändå,men sa att det var bara äckligt.
Idag ringde jag upp importören Sevan AB.

En man svarade : Sevan.
Jag : Ja hej, jag köpte en gelé från er,men det var fel på instruktionen.
- Hallå ?
- Ja hallå, jo alltså jag köpte en gelé från er ..
- Hallå ?
- JAA HALLÅÅÅ, som sagt, det stod fel text på den svenska instruktionen,så det blev ingen gelé.
- Du ringer från var ?
- Vad spelar det för roll var jag ringer ifrån, när det står fel på er förpackning.
- Ja jag vet inte.
- Nähä, men man ska alltså koka vattnet ,men det stod inte på den svenska texten.
- Ja nä,jag vet inte. Du får ringa nån annan, du kan ringa det här numret (han sa ett telefonnummer )
- Vilket riktnummer då ?
- Men 08 såklart ! ( ja för 08: or finns det väl ingen värld utanför ? )
- Jaha, hej då.
- Ja hej då.

Nä jag ringde inte det andra numret, för jag hade min pappa på besök idag, så jag ville ju inte bara sitta i telefon, plus att jag blev sur, vill ju inte vara sur om jag ska ringa och klaga, man ska vara lugn och artig.
Men det är kanske bättre att reklammera på Ica, ska testa det i första hand.
Suck,morr, väääääs.

3 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Ja, suck, vad dumt det låter, och mannen i telefonen verkade inte så smart. Hoppas ni får massa billigt för besväret.

Jag tänkte faktiskt på dig när jag köpte nattlinnet för du sagt att jag ju kunde ta in större strorlekar också. Jag ska mäta det när tentapaniken är över så återkommer jag!

kicki sa...

Vad det Jello du skulle göra det man fick på 50-talet till särskilda tillfällen.
Ha det så gott.
Bruksanvisningarna blir mindre och mindre och att det sällan står på Svenska.

Samara sa...

Ja det var sån Jello, fast nåt importerat arabiskt.
I fortsättningen ska jag läsa instruktionerna noga innan jag låter pojkem testa att laga till nåt själv.