onsdag, oktober 21, 2009

Full fart på toa

Eller ska man säga, full fart ut från toa ?
Vi hade en toarullshållare en gång , i porslin, men den gick sönder ,och blev limmad, tills den krashade helt. Då köpte jag en i trä på en loppis men den är lite ful, så jag ska måla om den och limma på nåt snyggt, men då måste man ju ta sig i kragen och måla den också, det har väl gått ett år ungefär hmm.
Så toarullen står på tvättkorgen, och man måste ta den i handen varje gång man ska riva av en bit.
Inatt vaknade jag och behövde gå på toa, yrvaken och klumpig som jag var så tappade jag rullen som gasade ut i hallen,och i väg i full fart !
Blev nog 3 meter som rullade ut innan den stannade mot en vägg, jag orkade inte linda upp den snyggt i mörkret utan det blev väldigt slarvigt.
Claes var förvånad när han vaknade på morgonen.

Då kan man fråga sig : varför har jag väntat i över ett år med att måla hållaren ??
Kan ju ta max en kvart att göra det, så torka, ett lager till nästa dag, torka, limma på nåt fint från en resebroschyr eller så och pensla över med decoupagelim.
Jag läste i en bok om hur man blir mer effektiv . Man ska fråga sig : vad är nästa steg ?
Det låter enkelt, men gör jag det ? brukar ju bara mumla att jag ska måla toarullshållaren,och det känns jobbigt.
Varför är det jobbigt då ? Jo om jag ska fråga vad nästa steg är så blir det : ta fram hållaren ( den hade jag lagt i en låda, tog en halvtimme att komma på var. )
Så ska jag ta fram en pensel ( ligger i köksfönstret konstigt nog )
Ta fram färg,och så en pinne att böka runt i färgen med. Plus en skruvmejsel att öppna burken med.
Det låter ju inte så farligt. Det är smart att tänka så, vad är nästa steg.
För jag har skjutit upp det så länge,bara för det kändes som massor att göra.
Nu vet jag vad jag behöver,och var det mesta finns, så imorgon ska jag ta fram och sätta alla sakerna i pannrummet. Om jag målar är en annan sak, ska inte lova för mycket, men innan veckan är slut så ska det vara gjort.

1 kommentar:

Sandra sa...

Ja, det är så himla härligt i Turkiet :D

Tack för kommentaren ^^