tisdag, oktober 20, 2009

Fördelar eller nackdelar utan dator

Nu är jag inne på tredje dan utan dator, känner mig handikappad.

Nackdelar med att datorn är trasig :
Jag har inte mina egna program och inställningar i den här datorn.
( har Claes dator just nu ) , allt funkar annorlunda i Vista.
Jag kan inte ta hand om släktforskningen.
Är orolig för hur dyrt det kan bli att laga min dator,eller rent av behöva köpa ny.

Fördelar :
Jag slipper tänka att jag bör skriva på min bok och ta hand om släktforskning varje vecka, jag får mer tid till att göra julkort.
Jag ids inte sitta och slösurfa på bloggar, för tangentbordet är annorlunda än mitt eget, så jag får mer tid till att städa.
Jag inser hur otroligt priviligerade vi är som har 3 datorer i huset i vanliga fall, många har ju bara en,och då blir det jobbigt när den krashar.

Så allt är ju inte nattsvart,och jag har min bärbara hårddisk med alla filer, en del program,och alla favoriter i internet explorer,så jag klarar mig ju rätt bra ändå.
Men jag vill att min dator ska bli frisk snart , snyft.
* putar med underläppen *

1 kommentar:

maxell sa...

Hehe. Jag kan inte annat än le åt din analys. Mitt i eländet finns det positiva aspekter. Det finns det alltid. Gäller bara att hitta dem.

Men lycka ändå till med att lösa datorproblemet. Såna är aldrig - ALDRIG - roliga!