onsdag, oktober 07, 2009

Regnigt värre

Jag är död, såna här nätter gör att jag åldras 20 år, kommer att ta flera dar innan jag är återställd tror jag.
Tidningarna kom 4.15, vi börjar kl 3 alltså.
Och regnet bara vräkte ner, tog fram bara några tidningar åt gången från väskorna, men bara från ett hus till ett annat så blev de helt blöta, värst var hyreshusen,för de blöta tidningarna gick ju sönder när jag skulle pressa in dem i inkasten.
Då tog jag ändå fram tidningarna från väskan och gick in, de kan ha varit utsatta för regna ca 20 sekunder,men det var ju som 4 duschar samtidigt, redan efter första svängen var hela jag som att jag hade duschat med kläder, halkade omkring inne
i skorna rent av.
När klockan var ca 6.40 kom det ut en kvinna och sa : Vad SEEEEN du är idag, rösten blev liksom ljusare på " sen",
hon hade tonen av att hon skulle uppfostra mig så att jag skulle lära mig att komma tidigare.
Ja tidningarna var 1,5 timme sen från tryckeriet,sa jag.
Då såg hon ut som att nån skulle ha knäppt henne på nosen.,
Va, oj, jahaaaaaa, sa hon och gick in med sin tidning.

Kommer att ta flera dar innan kläderna torkat ju, vi måste köpa en skotork, det är en bra sak att ha.
Kom hem 7.40, väääs. I normala fall slutar jag vid 6.
Men tack och lov får vi extra bra betalt när vi får vänta så länge.

3 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Usch, stackars dig - det lät inte ett dugg kul! Hoppas det inte håller på så i framtiden.

Hälsa din son att kastanjen är riktig, inte photoshopad ett dugg!

Ellinor sa...

Jag tänkte faktiskt på dig och alla andra tidningsbud när det regnade så, min tidning var också blöt (fast det gör mig ingenting).

VeronikaP sa...

Skotork är guld värd, vi har en hemma!
Du och dina kollegor gör ett jättejobb som man oftast inte märker av, tindingen finns ju alltid där...