måndag, oktober 19, 2009

Mysko dator

ja det blev värre, stängde den inte i går,så jag skulle kunna använda på morgonen, men imorse funkade inte så mycket. Program eller mappar tog typ 5 minuter att öppna,och internet explorern öppnades inte alls, sån jag kom inte ut på nätet.
önskar jag var rik så jag kunde köpa en ny, den är 1,5 år gammal, och borde ju kunna hålla ett tag till, har inte råd att köpa nya hela tiden ,suuuuck och snyft.
Sitter nu med pojkens laptop,det är ju tur att han har den,och Claes har också dator,så jag är inte isolerad från omvärlden, men saknar alla mina program, filer och genvägar, tur jag har det mesta på bärbar hårddisk att kunna koppla in.
Men det är så små tangenter på den här saken att varje gång jag ska trycka på a, hamnar jag på caps lock, hatar den tangenten, har tagit loss den från mitt eget tangentbord, ja jag skriver fel hela tiden, får backa och göra om .

Idag var jag på ortopedverkstan och de gjorde gipsavgjutning på mina fötter,så ska jag få skoinlägg sen. Hmm ja inte få, jag måste betala med 300 kr.
jag sa till snubben att jag behöver ju operation, för inte kan väl inlägget gör min fot smalare så den ryms i skor ? han sa att nää, det kan lindra smärtan kanske, men foten kommer att vara lika bred, men man kan köpa specialskor som är bredare,eller så har de en lästningsmaskin som kan pressa ut skorna så de blir bredare, fast ibland går skorna sönder av det.
jamen vaaaaad ? kan de inte bara operera så jag blir smärtfri ,så jag slipper kuta hos sjukvården hela tiden.

Nu funkar inte min mail heller !!! skulle kolla webmailen,men sidan kan inte visas, morrrr,vääääs.

Inga kommentarer: