torsdag, oktober 22, 2009

Halleluja, datorn är pånyttfödd !!

Jag har ju slagits med min dator i kanske 2 veckor,och det blev värre och värre,tills den inte gick att starta alls.
jag kallade den för kadaver, sur-apa och hade mest lust att kasta den från fönstret, fast bilen står ju nedanför fönstret då, så det hade inte varit en höjdare.
Trodde jag skulle vara tvungen att köpa en ny, men igår köpte vi ny hårddisk och ett nytt batteri, och sen installerades windows, och TADAAAAAA, den startar !!
Tystare än förut,och snabbare än blixten, åh så skönt, det blev ju inte så dyrt heller, ca 600 kr bara.
Enda felet är alla program jag måste installera på nytt,men det överlever jag, får ta nån då och då när jag behöver dem.

1 kommentar:

maxell sa...

Aaah va härligt!

Å tänk va härligt att få liv i den. Det överväger arbetet med att installera igen och irritationen över att inte ha rätt program - som fanns där förut. :)

Jag har en relation till datorer som nog liknar din till bilar. Kanske inte så att jag har koll på när de föddes eller fyller år, men jag kan inte göra mig av med dem... Tokigt! Det är därför som jag blir glad att du fick igång din. :)

Sedan har jag resonerat mycket kring hur mycket du kan byta ut på en dator innan den blir en ny. Det är mycket har vi kommit fram till. :)