söndag, november 01, 2009

Alla dessa böcker

Ja jag läser en hel del,men ofta känns det som att böckerna är för långa, får författarna betalt per ord kanske ?

* Blocket, av Karin Wahlberg.
En seriemördare slår till, polisen utreder.
Bra bok men hade kunnat förkortas med 2/3 ungefär. på en skala 1-5 får den 3.

* Inte han ! av Sheila O´Flanagan
58 årig kvinna blir ihop med 35 årig man och är lycklig. Döttrarna förfasar sig, men de är själva olyckliga i sina förhållanden.
Rolig, lättläst. 4 poäng.

* Nödens handelsmän, av Olof Svedelid.
Bästa Roland Hassel-boken jag läst hittils, spännande hela tiden. Han får en ny kvinnlig kollega som är en bitch, jobbigt att arbeta med henne förutom allt annat elände han drabbas av. 5 poäng.

* Fånge i öknen, Malika Oufkir.
Flicka adopteras av en kung och får rena lyxlivet.
Sen händer det nåt,och hon fänglas tillsammans med sin biologiska mor och syskon, i 20 år !! De försäker hålla modet uppe, tillslut lyckas de fly, en sann berättelse som är otroligt gripande. 5 poäng.

1 kommentar:

Charlotte sa...

Jag tycker oftast det är tvärtom att böckerna är för korta, när man vill veta mer tar de slut. Jag läser det mesta, men ibland vägrar jag bara för att ALLA andra läser just den boken och ALLA tidningar skriver om den författaren tills man blir utless på det. Har du läst Camilla Läckberg???? Jag håller på att köpa på mig hela serien, fattas några delar. Vill läsa dem från början.
Ha en fin dag!