torsdag, november 12, 2009

Angående vikten

Jag fick en kommentar på mitt förra inlägg :
"Det är ju inte vikten i sig som räknas. Att du klipper av dig håret spelar ju ingen större roll för din kropp? Börja mäta med måttband så ger det ett mer rättvist resultat. Kanske är det så att du fått muskler av att du tagit tag i simningen? Muskler väger mer än fett. "

Mitt svar är att det där med att klippa håret var till viss del ett skämt, men till viss del allvar, för jag tycker att vikten räknas, visst är det bra att ha muskler istället för fett, men om fett alltid blir muskler så att jag väger mer, då kommer jag ju aldrig att väga mindre,och jag vill väga mindre för att minska belastning på knän och fötter. Känner ju att jag rör mig smidigare nu än i fjol, så kan jag gå ner mer i vikt blir jag ännu smidigare och behöver inte stöna när jag reser mig från soffan.



men ikväll frossade vi loss, Claes mat till vänster, min till höger, och så en extra på köpet, vi hade rabattkuponger, så den burgaren kan vi ha till lunch, det blev en extra till pojken också.
Kan säga att det var svårt att orka på slutet, jag är fortfarande så mätt att jag bara vill sitta och rapa,hihi.

Inga kommentarer: