måndag, november 23, 2009

Julingredienser ?

Läste det ordet i tidningen idag,det är ett väldigt konstigt ord tycker jag.
De jämförde priserna på " julingredienser" jämfört med i fjol.
Nötter var med såklart,kakao och liknande,men inte saffran.
Är det nåt som hör till julen är det väl saffran,och det har jag hört att det stigit väldigt mycket i pris i år.
Däremot stod brännvin med !
Jamen ? ehhh, oj vad man tänker på brännvin som en sak som har med jul att göra ?
Nej, det skulle jag aldrig ha tänkt tanken på att det skulle komma med i jämförelsen, däremot borde de skrivit upp typiska saker som rödbetssallad,räksallad osv, som är självskrivna på julbordet.

Vi har fortfarande det lånade bärbara internetet ( kan man böja ordet internet ? ja nu har jag gjort det ,hehe ) ,Claes skulle köpa en ny router idag, for tidigare till stan före jobbet,men efter en halvtimmes väntan på Onoff så var han tvungen att fara till jobbet.
Men vaaaaaaaaaaaaarför ska det alltid ta son vansinnigt lång tid på Onoff ??
De har ju aldeles för lite personal.
Kan de inte ha 2 sorters kösystem ? En för folk som bara ska köpa en sak men som inte hittar den,eller vill ha snabb info om skillnad mellan 2 produkter,och så en för de som tänker upphålla säljaren i en halvtimme för att köpa en tv och fundera,och tänka och diskutera.
Imorgon är han ledig,men min stackars snygging får inte vila.
Vi ska till återvinningen med min gamla symaskin, gamla dataskärmar mm, sen ska vi till stan, köpa routern, släppa av pojken vid kyrkan,han och några andra gossar ska gratta en kompis som fyller år, så ska vi handla på Ica, hämta pojken, äta ute nånstans, bara för att vi behöver tröst mitt i allt elände ( läckande kranar,bilar som ska till verkstan mm ) så han kommer väl att vara trött tills han ska börja jobba på onsdag igen,hihi.

Inga kommentarer: