tisdag, februari 23, 2010

Är våren på väg ??

Inatt var det - 23 när jag for på jobbet, träffade på en fd kollega som var ute med hunden, han sa att det var - 28 på deras, gata, inte undra på att jag frös.
Claes hade - 30 inne i Umeå idag, jamen det är ju inte undra på att inflammationen i min arm inte är helt borta än, när jag måste jobba utomhus i sån kyla.
Nu är det -21 och jag är ledsen, varför måste vi ha det så här ? Varför är inte jag född i ett varmt land ?

Läste i tidningen idag om hur man ska spara på el, dämpa inomhustemperaturen några grader !
Jamen åååh vilket smart tips (sagt med floder av ironi ) vi har ju 19 grader i köket och 17,4 i matsalen,man kanske ska dämpa ner värmen lite ?
Nääää, tvärtom, jag har gasat på elementen i kök och inne på toa, och låtit bli att dämpa ner sovrummet vilket jag annars alltid gör på dagtid.
För annars blir ju golvet så isandes kallt, det är en sak att ha 18 i köket när det är varmt ute, typ -10, men nu måste man få upp värmen till ungefär 20, annars finns det inget hopp, det drar från fönstren, det drar från skafferiet.
Ändå har vi nya 3 glas fönster, när vi bytte till dem, så blev det en enorm skillnad mot för de gamla fönsterna som var från 1950.
men nu har det ju varit ungefär - 15 till -23 sen före jul,det här är sjukt.

Så vad menar jag med rubriken då ?
Jo det stod också i tidningen idag att våren är på väg, till helgen ska det visst bli bara - 10,och nästa vecka - 4, wow, om det är sant så kommer jag att kunna dela tidningarna utan vantar och med mindre skor, när det är så här kallt så har jag extra stora skor i st 43 för att få plats med extra stickade sockar över de vanliga.
Jag fotade fåglar i ett träd på grannens tomt, genom fönstret på ca 50 meters avstånd , med Canon 75-300 mm zoom.

Inga kommentarer: