tisdag, februari 23, 2010

Gulaschsoppa

Det här receptet fick jag av mat-tanterna när jag gick i högstadiet, fast det var ju för flera hundra personer då,så det fick minskas ner ordentligt.
En helt underbar soppa som jag njuter av, nu var det ett tag sen jag gjorde den, egentligen letade jag ett recept på en thailändsk sallad,men det hade jag inte i datorn, så det får bli det här istället.


Gulaschsoppa
Ca 4 portioner

300 g nötkött skuret i små bitar
2 hackade gula lökar
1 röd paprika skuren i bitar
1 burk krossade tomater
3 msk tomatpuré
2 buljongtärningar
makaroner
salt, svartpeppar, paprikapulver
vatten

gräddfil

Bryn köttet och löken i en gryta, tillsätt buljongtärningar, tomaterna, tomatpurén och vattnet.
Småputtra tills köttet är mört ca 1 timme.
Krydda, tillsätt paprikan och makaronerna och ca ½ liter vatten till.
Koka ca 10 minuter.
Servera med gräddfil.

Inga kommentarer: