tisdag, maj 10, 2011

En lång dag

Idag har Claes varit ledig , men vi har flaxat runt hela stan, jag är så trött.
Först släppte vi av pappersinsamlingen, 2 stora lådor, så ett bankbesök, postade brev, åkte till stan.


Jag blev fascinerad av hur en bilist lyckats ta upp hela 4 platser på parkeringen, hihi.


Ett besök på nästa bank, och så Åkerbloms bokhandel, där jag använde min 100 kr check jag vann häromveckan.
Den här boken har jag hört som ljudbok, men man bör läsa den, stryka under meningar, sitta och fundera osv, så jag ville verkligen äga den.
Byxorna köpte jag på Indiska, jag hade en check på 25 % på valfri artikel.
Storlek M !!! Jag brukar ju ha haft XXL, det kändes jättehärligt.
Och så spelade de så bra musik , en grupp som heter Detektivbyrån, skivan heter E 18, jag föll för den direkt, det lät som en promenad i Tallinn känns ungefär.
Solen sken, och jag fick ett mobilfodral gratis, plus att jag var nöjd med byxorna och njöt av musiken, just då kändes allt perfekt.

Sen fick vi ombesiktning på Volvon, men det var väntat, vi har en tid bokad på verkstan, bara handbromsen som strular, annars fick vi beröm för att bilen är så fin och rostfri fast den är 11 år.
Hem och äta en macka, sen besiktning av katten, även där blev det ombesiktning, men det tror jag vi struntar i.
Som jag har skrivit i bloggen så har hon blivit mycket piggare, återfått aptiten, och gått upp i vikt, så jag trodde de skulle säga att blodvärdet var på väg upp och att allt var bra.
Men nix pix, de vita blodkropparna har ökat, men istället har de röda minskat, förra veckan hade hon en odefinierad knöl i magen, nu var det en vätskeansamling i stället , och så klämde hon på kisses mage så hårt att det gjorde ont i mig, det såg ut som hon skulle klämma livet ur stackaren.
Nu skickade de blodprov till labb, och sa att hon skulle komma på regelbundna återbesök, ändå fick jag varningen att hon är så dålig att det kan röra sig om dagar ! För de röda blodkropparna var tydligen så få att det inte går att leva typ, ja förra veckan var det bara de vita som var för få, inget sades om de röda då ...
Förra veckan kostade det 2100, nu 1700, men vi vet ju inget, så det känns som att det inte är nån mening att gå på återbesök, annat om de kunde tala om vad som är fel,och om hon behövde behandling för att bli bra, nu känns det som att de bara vill ha pengar ....
Jag fortsätter skämma bort Sasha, och eftersom hon gått upp 2 hg sen sist och är pigg och glad så känns det onödigt att fara dit bara för att få höra dåliga prognoser.

1 kommentar:

Pippin sa...

Verkligen jobbigt med stackars Sasha. Konstigt att veterinären inte kan tala om vad det är för fel. Huvudsaken är ju trots allt att hon verkar må bättre nu, hoppas det funkar.
kram