lördag, maj 07, 2011

Nanne Grönwall

Idag var det full fart på Bil Dahl i Umeå, de firade sitt 15 års jubileum .
De bjöd på gratis hamurgare och tårta, men jag åt inget,dels var kön 30 meter lång,
och nej jag överdriver inte,den var så lång på riktigt, och dels hade jag ingen aptit, jag var bara så ivrig att få träffa Nanne.
När jag kom sa de i högtalarna att 1000 hamburgare hade redan serverats.
De uppskattade antalet besökare till 1600, hur de nu kan veta det.



Nanne sjöng: Håll om mig, Avundsjuk, Inatt är jag din, och Lord won´t you give me a Mercedez Benz, eftersom det är en Mercedeshandlare vi var hos.
30 bilar hade blivit sålda under dagen,det berättades i högtalarna varje gång nån gjorde en investering.
Tyvärr var ljudet inte så bra, när Nanne sjöng så skrällde musiken bara i högtalarna,och det vibrerade i golvet, många gick sin väg i förtid för det lät inget vackert, hade varit bättre de hade dämpat musiken så hon skulle ha hörts bättre.



Det var många som ville ha autograf, full fart på löpande band, det var inte att tänka på att stanna och prata, men jag hann få den här bilden och en kram.


Jag köpte hennes nya skiva, och så autograf i blocket, men hmm som sagt, det gick undan, inte heter jag väl Alma !?
Hon rusade iväg til flyget, knappt en timme var hon i lokalen.

Sen var det motorcykelshow, men det ska jag visa bilder på imorgon, jag ska försöka att komma i säng lite tidigare för en gångs skull, oftast är jag vaken för sent på lördagkväll,så jag sitter och gäspar i kyrkan.

Inga kommentarer: