onsdag, maj 04, 2011

Frukost på McDonalds

Imorse steg vi upp tidigt för att lämna in Volvon på verkstan, Samara var inte klar, det fattades en del til henne, men hon fick " permission " så vi kunde göra våra ärenden medans volvon var inne.


Som sagt,det fattades en del ....
Det ska bli skönt när jag fått de rostiga delarna bytta.
Så jag får hämta henne imorgon istället.


Vi åt inte " breakfast at Tiffanys " men frukost på Mcd .
Smörgås med skinka och grönt, plus en " hash brown",det är ju en potatisbulle egentligen, varm choklad till det.
Det lustiga var att när jag frågade vad man kan dricka så sa killen i kassan : ja du dricker ju inte kaffe, men det finns choklad.
Jag frågade hur han visste att jag inte dricker kaffe, jo du sa det för några månader sen ,sa han.
Jag äter ju väldigt sällan där, jag kände då inte igen honom .


Claes drack läsk och åt en egg mcmuffin.

Jag hämta ut medicin åt katten, och köpte 12 pack Loka 33 cl, det blir bra att ha med i bilen på semestern.
Jag ansökte om ett nytt pass också, så irriterande att de nya bara räcker i 5 år, och dyrare än de gamla är de också.
Vår blueray hämtades ut från verkstan, och så fick vi tillbaks volvon.
Det är inte billigt med service, och de fel de hittade ska också åtgärdas, jag blir så less på alla utgifter,det borde finnas högkostnadsskydd för bilar också, här uppe är vi ju beroende av bilar, när Claes börjar jobbet vid 5 på morgonen har det ju inte börjat gå några bussar.

Sasha åt frukost, och verkade rätt ok, men hon har inte ätit lunch, jag gråter inte så hon ser det, hon undrade säkert varför jag blötte ner hennes päls med tårar i går, till slut satte hon upp en tass och torkade mig på kinden ...
Men idag behärskar jag mig när hon är närvarande, ena stunden verkar hon helt ok, och då tänker jag att den här mardrömmen är nog snart över och allt kan fortsätta som vanligt, sen nästa stund så håller jag på att bryta ihop av tanken på hur det skulle kännas att åka hem från veterinären med en död kattkropp ...

För att citera 2 låtar av Lisa Ekdahl :
Jag behöver inget mer, jag önskar inget mer, får jag vara nära dig har mina drömmar besannats.

Inte kan ödet vara så hårt mot oss två att det skiljer oss åt, det måste ödet förstå att vi två måste få varann ändå ....

Inga kommentarer: