fredag, maj 13, 2011

Min gamla Bibel

Jag har haft en bok från 1849, i ett antal år, det var min äldsta ägodel, men så såg jag den här Bibeln på tradera, och satt bara och stirrade, det var en sån grej jag bara måste ha.


Ryggen är ganska trasig.


En person har skrivit sitt namn i den 1775, och nästa 1858, redan då var Bibeln 94 år.


Den är tryckt 1764 ! I Göteborg, det tog 248 år för den att komma 100 mil upp till Umeå, men nu ska den få stanna hos mig :)

Om ni undrar om katten, hon har nåt gemensamt med Fingal Olsson, hon rör på sig.
Hon äter och dricker, men har tagit det ganska lugnt senaste 2 dagarna, men idag när jag höll henne i min famn så slet hon sig och hoppade upp på köksbordet, efter ett tag hoppade hon via stolen ner på golvet, och så länge det finns " hopp " finns det liv :)

Inga kommentarer: